Note 1

Malue:
Det ene det er indsamlingsnævnet og det andet det handler om kørselsfradrag. Det vil sige men snak ehmm mit møde med skatterevisoren. Hvis vi tager det sidste først. Det som han fortæller mig, det er at der er. Hvis jeg skal have eller nogen i bestyrelsen skal have det have det han kalder udbytte, så skal alle medlemmer have det på samme tid. Man må ikke forfordele nogen i en bestyrelse når man taler udbytte. Det gælder også det som vi talte om, som omhandler vederlag hvor man kan få 2400 om året som vederlag for at lave frivilligt bestyrelses arbejde plus 1400kr eller 1200kr om året til telefon. Det kan man ikke kun give til een det skal man give til alle og det gælder også udbytte. Så det vi kunne gøre og det var han enig om vi kunne komme omkring rent regnskabsmæssigt. Der er en mulighed for, at få skattefrit kørselsgodtgørelse med tilbagevirkende kraft i det jeg stille bil og benzin til rådighed.Og så kan der komme ud af det en kompensation direkte, fra Frihedsbevægelsen til mig. Der skal ikke betales skat, der skal ikke betales noget. så 1, det er et mindre beløb og 2, når man går tilbage til september og laver kørselsregnskab så kunne jeg tage, så kunne jeg få, fordi han regnede ud at det var max x kroner om året og når vi så går tilbage vil det svare til jeg får 7500kr i gennemsnit per måned i kørsel. Hvis man gør det, så det svarer til jeg får det der svarer til 14.500 per måned som jeg skal bruge så kunne jeg få en måned 6000 og den anden måned 8500 sådan så det sammenlagt vil give det der svarer til jeg får udbetalt 7500kr i gennemsnit.Hvis vi gør det, så kan jeg sådanset klare mig, så skal beløbet betales fra semptember til dato, hvis vi gør det vil jeg kunne klare mig hen til maj og det betyder så, at fra nu og hen til maj, vil have mulighed for eller juni, til og med maj. Så betyder det, at vi har fra nu og så har vi 3 måneder til at få sat rigtig godt igang i økonomien generelt for den skal vi under alle omstændigheder have op og køre.

Og så kommer indsamlingsnævnet ind i billedet.

Mike:
Må jeg lige spørge om noget mens vi stadig er på noget andet her?

Malue: Ja

Mike:
Men når vi allesammen er eller nogen, skal ind og have det her og have noget ud fra foreningen er det så 7500 per person man kan gå tilbage og trække fra eller er det i alt?

Malue:
Nej altså, det her er jo kørsels godtgørelse Mike.

Mike:Det er det jeg mener, hvis jeg skulle for eksempel ind og have fra i næste måned eller et eller andet, kunne vi så gøre det samme med mig?

Malue: Ja

Mike: Okay

Malue: Men det der er godt ved kørselsfradraget er, at det ikke er afhængigt af at alle får det men det er udbytte og det er vederlag og så bliver det en dyr forretning og så bliver det dyrt for os og så har vi jo ikke råd. Så derfor jo mere vi kan gøre uden der skal betales skat af det jo mindre beløb er der nød til at blive hævet.

Mike: Okay

Malue: Giver det mening?

Mike: Ja men det var bare mere om det gav mining generelt også fremadrettet, at når vi så skulle over SKAT til den tid eller?

Malue: Nej, det gælder alle bestyrelsesmedlemmer, at man kan lave kørselsfradrag.

Mike: Og det kan man gøre helt tilbage fra hvor man startede?

Malue: Fra den dato hvor foreningen blev stiftet og selvfølgelig fra den dato hvor man har været bestyrelsesmedlem.

Malue: Jeg har modtaget, og vi er nød til at koble denne her på for at det giver mening at vi bruger de 3 måneder til at gøre noget rent aktivt, det skal vi under alle omstændigheder i forhold til vores økonomi. Fordi vi kommer til at bruge ret mange penge fremadrettet på alt muligt vi skal gøre, hvilket også er noget af det vi skal snakke om i aften for jeg har siddet og forberedt mig til Institut for menneskerettigheder, jeg har læst deres høringssvar, jeg har fundet det Mike, jeg er helt oppe og køre over det. Altså vi får rigtig travlt venner, vi bliver ikke færdige med vores arbejde lige foreløbig, vi SKAL til at skrue op for blusset i form af donationer og så videre.

Til de af jer der ikke har hørt mig referer min samtale som jeg havde med indsamlingsnævnet i fredags så er det således, at man kan få en godkendelse til at samle ind et år af gangen gør vi det og får vi det, kan vi få en godkendelse til at samle penge ind fra den dato vi rent faktisk startede og til et år frem men er vi smarte sådan rent regnskabsteknisk så får vi det fra den dato vi rent faktisk startede med at samle penge ind til annoncen og til den 31/12 for så følger det vores regnskabsperiode.

Hvis vi skal have sådan en godkendelse og vi får et lab over nallerne, men det kunne hun ikke garantere mig, men jeg var uskyldig som Bambi på glat is og hun kunne godt se, at det vidste hun selvfølgelig ikke noget om så mon ikke vi bare ville få en advarsel om, at det var selvfølgelig ikke okay at vi havde startet en indsamling uden at få en godkendelse på det. Så det hun spørger mig om det er, hvad vores formål er og jeg forklarer hende hvad vores formål er og så siger hun, kunne I ikke i virkeligheden gøre det sådan, det der er vigtigt hvis man skal have en generel tilladelse til at samle penge ind. Så gør man det så konkret som muligt uden at være så specifikke, at hvis man bevæger sig udover det så kan man pludselig ikke få lov at samle ind. Det vil sige vi skal ikke gå ned i detaljer, om at vi holder demonstrationer eller vi også indsamler til avis annoncer fordi hvis der skulle være behov for at Ann skulle have en løn en dag, eller Mike eller Martin eller Dan, whatever vi så fandt ud af at lave en radio reklame, leje et fly og kaste flyers ud fra himlen eller hvad fanden ved jeg, så skulle vi lige pludselig starte forfra med at samle penge ind.

Så denneher beskrivel af vores formål den har jeg talt med Carl Henrik om, og vi har diskuteret det flere gange over weekenden og han har sendt mig noget som jeg så ikke har nået at læse fordi så glemte han at vedhæfte det og nu har jeg så lige modtaget det på mail, så jeg vil godt lige se hvad han er sendt for det er jeg selv lidt nysgerrig på.

(Der læses op af mailen fra Carl Henrik med et forslag til beskrivelse af formål for indsamling.)

Malue:
Det skal jeg lige have talt med ham om, jeg tror det er for vidt.

(dernæst en snak om formuleringen af ansøgningsteksten)

Mike:
Men vi laver jo mange ting udover oplysning.

Malue:
Hvad mener du?

(dernæst en snak om hvilke aktiviteter der er igang eller planlagt og om tilføjelse til ansøgningen)

Ann:
Men der skal vel komme indtægter ved andre måder end ved indsamling?

Malue:
Det skal der vi sklal have gjort noget i forhold til vores medlemmer.

Mike:
Der skal vi bare ikke have indsamlingsnævnet med ind over.

Malue:
Nej men så længe vi kun har 60 medlemmer eller sådan noget, har du set hvor meget den står på nu Dan?

Dan:
63, det går sløvt lige i øjeblikket i hvert fald.

Malue:
Så 63 medlemmer rækker som en skrædder i helvede.

Dan:
Og vi skal vel op på 540.000 i indtægter om året hvis du, Mike og Martin skal have løn?

Malue:
Hvorfor skal vi det?

Dan:
Ja hvis I skal have 14.000 hver?

Malue:
Ja det er der jo ikke nogen der siger vi skal.

Dan:
Nej nej, men det er jo de tal vi regner ud fra med din løn ik?

Malue:
Det er da ikke nødvendigt, det er ikke det samme, det behøver ikke være det samme for Mike og for Martin.

Dan:
Hvad skal de så have?

Malue:
Aner det ikke, men vi er jo nød til, der er jo ikke nogen der kan forudse hvad der sker imorgen.

Dan:
Nej nej, men det er stadig rigtig mange penge vi skal kradse ind via donationer osv. til løn alene.

Martin:
Vi skal finde ud af hvor mange penge vi har brug for og så skal vi gå efter det, ligesom vi gjorde med den annonce. Vi skulle have 80.000 men vi fik 140.000 var det ikke sådan noget lignende?

Malue:
Joeh, vi fik faktisk mere.

Martin:
Ja så hvis vi sætter os et mål så kan det jo lade sig gøre, det ved vi.

Mike:
Ja. Det vi skal gøre, altså vi skal jo op og have en indtægt ehh en månedlig indtægt og det er sådan det og det skal gå gennem salg af merchandise, foredrag og så er der noget støttemedlemmer og alle sådan nogle ting her, altså der e rjo mange ting vi skal ud og arbejde i for at have denne her og alle de ting skal dække vores faste udgifter plus putte mere i kassen til uforudsete ting vi arbejder med ik? Så donationer, det er jo ikke det der skal gå ind og dække vores, altså løn eller hvad det skulle være som vi skal have lige pludselig det er bare en sideting til hvis vi lige pludselig har et eller andet, en annonce der skal ud eller et eller andet ik? Og der skulle være gerne have pengene ind også der også skulle komme ind løbende via vores arbejde.

Malue:
Altså vi skal jo igang med det her uddannelsesprogram og det skulle gerne generere nogle penge. Noget vi kan sætte igang hurtigst, men det kræver altså jeg får fjernet nogle af mine opgaver fra mit bord og det er lidt svært lige nu. Men det er at få sat gang i nogle foredrag. Fordi vi kan lave online foredrag, folk betaler en 50´er eller 100kr, der er 100 mennesker med for det er hvad vi kan have på et zoom jamen så er det 5000kr, altså i virkeligheden rimeligt simpelt.

Ann:
Nu har jeg glemt at give dig nummeret til Carsten, men lige nu er det jo at udnytte det lorte system der ikke virker i forvejen.

Martin:
Hvordan fungerer det?

Ann:
Man kan helt lovligt søge midler til en forening der afholder foredrag til forenings medlemmer og så kan vi ansætte Malue og så sige at hendes foredrag koster 50.000 eller sådan noget lignende og så kan man søge om midler til det.

Martin:
Interessant, det kan vi jo ligeså godt gøre jo.

Mike:
Men det er så penge til den der holder foredraget og ikke hele foreningen.

Malue:
Men det er jo penge der går til foreningen.

Mike:
Ja, men det er jo penge foreningen får for at lønne dig så skal de vel gå til dig?

Ann:
Ja, men der er et eller andet, det ved ham der Carsten alt muligt om.

Dan:
Men det gør ikke noget forskel Mike, altså hvis Malue har et behov for, nu regner vi bare i runde tal, 10.000 om måneden, og vi får 50.000 ind for et foredrag og de bliver skudt ind på malue´s konto, så er Malue jo dækket ind for 5 måneder, som de ryger i foreningen først eller direkte til malue gør vel ingen forskel rent lønmæssigt.

Mike:
Nej det er vi enige om i forhold til lønnen i nogle måneder, men det betyder så også, at når hun så er dækket ind i lad os sige 5 måneder så skal vi enten stoppe eller også bliver vi ved, men det ændrer jo ikke på, at pengene skal gå til malue hvis det er det reglen er og ikke kommer ind i foreningens kasse der er jo ingen grund til vi bliver ved med at få penge ind til Malue de næste 4 år frem.

Dan:
Men malue kan jo også lave donationer så hun kan jo donere penge tilbage til foreningen som måske kan være fradragsberretigede?

(dernæst yderligere snak om det emne og hvordan man kan sno sig)

Dan:
Har vi gjort noget specielt de sidste par dage siden der er 4 støttemedlemmer i dag, men de tidligere dage har være maks 1?

(hurtig snak om det)

Malue:
Kan vi holde os til emnet for der er 6 minutter til Lars kommer med?

(Løs snak om rugbrødsmadder inden kordinationsudvalgsmøde med Lars)

Malue:
Men det her kørselsfradrag, alt hvad revisoren laver koster gratis. Det eneste jeg skal gøre, jeg skal komme med, det er derfor jeg har min kalender frem for 2020, og så skal jeg bare skrive et eller andet "ba ba ba" kørt fra a til b til "ba ba ba" sådan der. Datoer bum sådan at det tilsammen fra september og til nu vil give et gennemsnit på 7500 per måned.

Ann:
Skal du regne det tilbage fra din kilomet tæller, det har han vel også sagt?

Malue:
Ja det ved jeg godt.

Ann:
Jaja men bare du ved så der er orden i regnskabet.

Malue:
Super lækkert arbejde. Jeg troede først lige han sagde til mig, at det ville han gøre indtil det gik op for mig, at det var faktisk mig der skulle gøre det.Jeg er klar over hvad der ligger.

Ann:
Mit spørgsmål er så bare og udlæg osv. Jeg er ikke gået ind i det her for pengenes skyld, og det er jeg blevet ved med at sige, men jeg synes, at når man sidder i en bestyrelse og det er sådan at der er nogen der begynder at få penge så bliver det sådan lidt, altså for mig er penge bare roden til alt ondt på en eller anden måde. Og jeg synes bare på et tidspunkt, at vi skal snakke om retningslinierne fremadrettet, mulighederne for at få penge når man sidder i bestyrelsen.

Martin:
God ide.

Mike:
Vi skal have nogle retningslinie for hvor er, hvornår det er foreningsmæssig omkostning og hvornår er det vores egen og hvor går grænserne. Og så ehhh

Ann:
Hvornår er man berretiget kan man også sige

Mike:
Ja lige præcis.

Malue:
Ja altså det er jo en stor ting ehhhh og det er en stor snak også. Ja det ved jeg sku ikke hvad jeg skal sige til, altså Mike og jeg har talt en del om det og jeg har også talt med Carl henrik om det og har også diskuteret det med mig selv, fordi jeg har om nogen jo ikke gået ind i det her, jeg har jo ikke fået nogen penge for det jeg har gjort det sidste år og har tilmed været nødsaget til at logge mig på et onlineforløb en online uddannelse som jeg hoppede ud af lige inden eksamen i august måned for så at kunne starte forfra i september for at tage en ny runde med SU fordi det er sådan et 5 måneders forløb ik a 40 uger. Ehhh nej det er ikke 40 uger, 20 uger eller sådan noget. Vi skal selvfølgelig kigge og vægte og veje hvad er fordel og ulemper fordi så kunne jeg gå ud og tage mig et job et eller andet sted så jeg risikerer at ryge ind i det alle andre sidder i og ikke kan give det som jeg skal gøre her og som jeg gør i dag og det ville vi selvfølgelig kunne mærke så det er i virkeligheden til alles højeste og fælles bedste. Og så synes jeg ikke vi skal kigge på penge som roden til alt ondt, det er faktisk en energi som kan bringe os rigtig rigtig langt og vi skal have massere af dem jeg elsker penge. Og jeg elsker penge forstået på den måde, at det kan give os en frihed til rent faktisk at træffe nogle beslutninger om at vi vil hjælpe nogle mennesker. Men vi er også nød til at kigge på hvordan sikrer vi hinanden og hvordan sikrer vi os selv.

Og jeg har kastet alt ind i det her og har ikke fået så meget som en krone, jeg har endda lagt 7000kr ud plus benzin selvfølgelig som jeg også har lagt ud, de er ikke med i de der bilag jeg lige har fået godkendt nu og som jeg også har modtaget penge for, så jeg. Altså vi ligger allesammen det i det som vi nu kan og jeg har haft mulighed for at ligge alt i det fordi jeg har struktureret min egen privat økonomi på den måde jeg nu har og nu går den ikke længere for jeg har ikke flere penge på kistebunden. Så jeg kan ikke, altså jeg kan ikke (bliver afbrudt)

Ann:
Malue det skal ikke forstås som om, at du skulle komme med en eller anden lang forklaring om noget, det er bare realistisk set, i et firma vil der også komme medarbejdere ind, så kan vi begynde at snakke om hvor meget vi arbejder, det er jo slet ikke der jeg vil hen, jeg siger bare der er nød til at være nogle klare linier om hvornår man er berretiget til at få nogle penge.

Malue:
yes.

Ann:
Sådan at det er lige fordelt modsat systemet som vi ser det i dag er nogen der bliver forfordelt fremfor andre.

Malue:
Yes, jeg er helt enig med dig Ann, men når det så er sagt, så hører jeg ikke nogen af jer, det gør mig en lille smule bekymret. Jeg hører ikke nogen af jer sige, fuck Malue vi skal sku have sikret dig fordi vi kan sku ikke undvære dig.Vi er nød til at sikre at du er her og arbejder fra klokken 6 om morgenen til 11 om aftenen som du gør hver evig eneste dag for vi kan ikke undvære dig så selvfølgelig skal vi sikre dig. Det mangler jeg at høre og det gør mig faktisk rigtigt ked af det og det gør mig også en lille smule urolig. (bliver afbrudt)

Mike:
Der må jeg lige sige noget Malue.. (bliver afbrudt)

Martin:
Må jeg lige sige noget?

Malue:
ja

Martin:
Jeg siger noget her. Du må ikke tage det her personligt, jeg har sagt flere gange at vi skal have fundet en løsning til dig det er der også nogen af de andre der har sagt. Så det kan godt være du går lidt i oprør nu fordi du får stillet nogle gode spørgsmål af Ann, jeg vil bare sige det sådan jeg ønsker også du får en løn så du kan leve og fokusere 100% på det her, du skal overhovedet ikke tvivle på at bestyrelsen ikke under dig du får en løn, ikke for mit vedkommende i hvert fald. Nu sidder jeg og lytter og gider ikke tale imod at Malue skal have løn, det ved du jo godt Malue.

Mike:
og der vil jeg også lige sige Malue, jeg synes faktisk det er lidt ærgeligt hvis du føler, altså hvis du får den opfattelse fordi lige siden at du kom på banen på det at du eeh, at ligeså snart du var færdig med studiet her så stod du ude og manglede løn og sådan nogle ting og der havde vi den snak og har allesammen sagt, at ja vi skal have fundet en løsning. Det handlede mere om hvordan kan vi få den løsning til at fungere, så der er ingen der har sagt, ahh det ved jeg ikke om Malue skal have eller det ene eller det andet og sådan der. Det eneste vi overhovdet har været inde på omkring det, det har været hvordan får vi det her til at fungere bedst muligt og som du selv har været inde på også i forhold til SKAT alle mulige ting der og vi havde en snak også, hvor jeg også sagde til dig, for mg kigger jeg også på det der, hvordsan gavner det bedst foreningen? Gavner det bedst forening at vi sparer, lad os sige 10.000kr og du så har et andet arbejde og bruger 30 timer på det eller gavner det bedst foreningen at vi bruger 10.000kr og du har fuld tid på det her. Og der sagde jeg også til dig, at jeg synes det gavner foreningen bedst at du er her og får de 10-20.000 af foreningen og vi får det til at fungere fremfor at du skal bruge 30 timer om ugen på noget andet. Jeg forstår ikke hvor du har den der ehhmmm hvad siger man, tanke fra at vi ikke vil.

Malue:
Det har noget at gøre med at vi nu skriver 22. februar og jeg har været på r ø v e n siden midt januar så jeg kan ikke trække den længere. Jeg har trukket den alt hvad jeg overhovedet kunne Mike, så jeg har bare brug for at det bliver italesat og jeg har italesat min bekymring og jeg har hørt hvad jeres svar er og det hjælepr selvfølgelig på det. Jeg mangler kun at høre hvad Dan´s mening er ehhmmm fordi jeg er helt enig med dig Ann i at der skal laves en eller anden form for, altså hvis jeg havde et andet arbejde så ville jeg jo ikke have behovet så vi skal have italesat hvornår er det et rimeligt behov. Ehmmm og jeg synes at have udgifter så man kan leve bare. Og det er ikke engang at leve rimeligt vil jeg sige jeg lever nærmest af ingenting. Jeg er 49 og udgifter inklusive mad og min bil osv for 14.500kr om måneden, der er ikke plads til dyr rødvin så det er virkeligt skrabet fordi det kan jeg godt finde ud af, det har jeg det fint med.

Ann:
Men Malue du skal ikke høre mig sige. Det er slet ikke der jeg er henne.

Malue:
Det siger jeg heller ikke.

Ann:
Det er jeg glad for, for det er slet ikke der jeg vil hen. Jeg snakker bare fremtidsagtigt.

Malue:
Og det er jeg enig med dig i, som vi allesammen er enige i, at vi skal italesat en eller anden ramme for hvornår er det rimeligt, hvornår er det et rimeligt behov at man bliver suppoerteret økonomisk af foreningen. Hvor længe skal man have været her, der kan være mange faktorer der spiller ind og det skal vi selvfølgelig have italesat. Så den er jeg fuldstændig enig i.

Og nu skriver Lars Mac, at han kan ikke komme ind på zoom mødet.

Men jeg mangler lige ganske kort at høre fra dig Dan, er du enig i det her?

Dan:
Altså vi har jo haft snakken før og der har jeg bestemt ikke udtrykt uenighed om at, hvis der bliver arbejdet så meget som der bliver at man skal kunne blive lønnet for det. Så der er jeg slet ikke uenig, det punkt jeg er uenig om er hvorvidt man bruger øremærkede midler eller ej. Og det har jeg givet udtryk for, og der er jeg overhovdet ikke enig. Ehmm. Og sådan er det, det kan jeg godt leve med at være uenig omkring og så blive stemt ned.

Malue:
Med øremærkede midler, hvad mener du med øremærkede midler?

Dan:
Ja altså når vi snakker om de der famøse artikel penge feks. Der mener jeg sku ikke det er moralsk set er iorden at bruge dem på løn uden og spørge. Ehmmm men jeg kan også godt leve med at jeg er den eneste der har den mening og så er det bare det og så er det videre over stepperne så må jeg jo bare acceptere at andre, alle andre ikke har den indstilling som jeg har til de penge.

Malue:
Der vil jeg godt lige kommentere noget meget vigtigt Dan for jeg er faktisk enig med dig i, at det er moralsk forkert at bruge øremærkede penge til løn, når det så er sagt, for der ligger en meget fin etik i det der så jeg er faktisk fuldstændig på linie med dig Dan, men så det så er sagt skal vi kigge på hvad pro´s and con´s for det her og der er vi vi nød til at gradbøje tingene en lille smule fordi vi er i krig og fordi det er en vigtig opgave vi står med og derfor er jeg villig til at gradbøje min moralen og etikken hvad det angår.

Dan:
jo jo men det er jeg også (bliver afbrudt)

Mike:
Det handler jo om, at vi skal kigge tilbage også og lære af vores fejl og vores fejl i denne her er vi har været alt for lang tid om at komme igang med denne her og finde en holdbar løsning som kunne have været alternativet.

Dan:
Og det er fint Mike, men det ændrer stadig ikke på at jeg rent moralsk ikke kan stå inde for det, men jeg kan godt stå inde for at man vælger at gøre det alligevel for altså vi er en bestyrelse og det er nu engang sådan i en bestyrelse, at hvis Dan siger nej, og der er 4 andre der siger ja så er det bare sådan det er. Jeg kan ikke moralsk stå inde for det, det kan jeg altså ikke og jeg forstår godt hvad du siger Malue, ehmm og også hvad du siger Mike, men for mig er det et spørgsmål om etik og moral og jeg kan ikke stemme ja på sådan en der det kan jeg sku ikke. Ehmmm men jeg kan godt lukke røven og finde mig, men jeg kan godt acceptere at blive nedstemt det er der den ligger for mit vedkommende. For så har jeg ikke gjort noget som JEG ikke kan stå inde for.

Martin:
Jeg vil lige sige, det gælder om at få momentum og være fleksibel, og jeg går også imod at vi tager af de penge, MEN.. I denne situation vil jeg sige, at det gør vi bare, det er bare det der skal til, Maulue hun skal videre, hun er stresset det kan man tydeligt høre om at der ikke er nogen penge, så tag dog for helvede nogle penge Malue det synes jeg er helt okay og så læg dem tilbage i kassen når du har dem. Hvis du brækker ud nu, så er der jo ikke noget, hvem faen tager så over?

Malue:
Tak Martin, men jeg vil helst ikke ud i at jeg skal låne penge af kassen, jeg vil hellere at vi får gjort det på en ordentlig måde så der bliver lavet et kørselsregnskab som vi rent faktisk både skatteregnskabsmæssigt og moralsk og etisk og alt muligt andet, vi er så tæt på at vi kan gøre det ordentligt også moralsk ehhhh og i hvert fald skattemæssigt. Jeg skal ikke ud i at låne penge af foreningen det er jeg slet ikke tilhænger af overhovdet.

Martin:
Jeg sletter det ord men forstå mig ret, tag hvis du har behov for det og så finder vi ud af det for fanden.

Mike:
Jeg tror der er det med det, at nu når vi laver det med trøje salg feks hvis det er det vi skal snakke om eller foredrag så kommer pengene ind der går der også penge tilbage i kassen til det arbejde om det er annoncer eller andet og på den måde så laver vi noget arbejde hvor de penge går tilbage igen til kassen.

Malue:
Det er derfor det her med indsamlingsnævnet at det hænger sammen i forhold til at tale det her kørselsfradrag fordi indsamlingsnævnets penge, plus foredrag, kurser og det vi ellers skal have bliver etableret så vi får gang i hjulene og får lavet noget økonomi hvor der faktisk er et flow så vi ikke skal bekymre os om sådan noget her for det er det sidste vi skal bekymre os om. Der er rigeligt andet at tage fat i. Så økonomi skal bare absolut være det sidste at bekymre sig om. De er jo ikke øremærkede til "Malue løn" eller det der fly der engang skal smide flyers ud eller hvad fanden det nu måtte være.

Dan:
Ja det gad jeg godt at se.

Malue:
På den måde der kommer regnskabet både moralsk og etisk, karmamæssigt og energimæssigt der kommer det til at gå lige op. Og jeg vil sige der er allerede et minus vi ligger så mange timer i det. altså som vi gør og jeg vil lige kommentere en sidste ting, vi bliver klogere på det her med indsamlingsnævnet. Okay skal vi stemme om det. Er vi enige om at det her med kørselsfradraget er det det vi gør og jeg får lavet de der lister til skatterevisoren, hvem stemmer for det?

Dan:
Altså er det selve ideen vi snakker om eller? Altså det er jo den smarteste løsning uanset hvad.

Malue:
Ja det er jo den bedste løsning af dem allesammen, jeg har talt med skatterevisoren af flere omgange og har også været nede ved ham. Og det ER den bedste løsning, det er den der koster os mindst og det er den der kan forsvares at gøre nu uden der er skattevæsen der skal med ind over og alt muligt andet knald. Hvis jeg bliver ansat af foreningen så har vi en pligt til at opgive det også i vores vedtægter.

Martin:
Hvor hurtigt kan du få de penge når du har gjort det arbejde der skal til for at få dem?

Malue:
Altså jeg skal have lavet alle de der mange lister og jeg kan se på min tid at jeg får tidligst startet med det torsdag så lad os sige revisoren laver det engang i næste uge, fordi så er det der sker, lad os bare sige det er denne her seddel så laver jeg sådan en seddel og sender digitalt per måned og så sender jeg det til revisoren og så laver han det han kalder for "lønseddel" men hvor det ikke er løn der bliver udbetalt men kørselsfradrag. Det laver han for os gratis sender til os og så ryger det ind i regnskabet og så er det klart til banken. Så+ det kan være engang i næste uge måske.

Martin:
Så kommer der allerede nogle penge ind der?

Malue:
Ja

Martin:
Jeg tror ikke vi skal panikke over de penge, du skal nok klare det Malue.

Malue:
Det er jeg slet ikke i tvivl om, nu skal vi bare have sat det igang for vi er nød til at tage action på det og jeg vil ikke tage action på mere end jeg har allerede har gjort før vi er enige om at det er det her vi gør. Ja? Og så får jeg lavet denne her tekst ordentligt til indsamlingsnævnet og så skal vi have fat i Carsten. Er det sådan vi gør? Var det det og så hopper vi over i kordinationsudvalgsmødet?

More from Truth
All posts