Elastyczność

Myśl 105

Co to znaczy być elastycznym ?

Jedni twierdzą, że są to ludzie bez planu, "łykający" wszystko, co im jest podawane. 

Drudzy twierdzą, że są to ludzie otwarci na możliwości, gotowi na zmianę i co za tym idzie posiadający to, co najlepsze. 

Wydaje mi się, że najlepiej gdzieś być pośrodku. 

Mam konkretny plan, wiem co chcę w danym momencie zrobić, jednak poprzez konkretny system podejmowania szybkich decyzji, wiem, czy w danym momencie powinienem być elastyczny czy nie. 

Np. 

przez ostatni tydzień pracowałem w mojej szkole, pomagając w remontach, sprzątaniu, jak i organizacji nadchodzącego miesiąca. Planowałem nie pracować w weekend, wiedząc, że są to ostatnie moje dni wakacji. Jednak gdy dowiedziałem się, że jest jeszcze potrzebna pomoc dzisiaj, od razu przerzuciłem propozycję przez mój proces decyzyjny. 

Okazało się, że ponieważ moim celem, podstawową wartością, tym, co kocham robić jest bezpośrednia pomoc innym, powinienem pojechać i pomóc. I tak się stało. Oczywiście, wiele innych rzeczy przez to zostało przesunięte (lub zlikwidowane).

More from In Search For Balance
All posts