RLA om covfefe og 5G

et Facebook-opslag af Rikke Louise Andersen tillader en læser at spørge Rikke om hvordan hun kan forene hendes egen kritik af 5G, med Trumps opbakning af 5G. Hendes svar er:

som jeg nævnte til en tidligere her i tråden- så fortæller Trump netop omkring det rene 5 G NETVÆRK, som rent faktisk ikke er det skadelig, som er opsat i hele Europa fra HUAWEI/KOMMU KINA. Nej han taler om COVFEFE, som rent faktisk beskytter og healer jorden. Han nævner det i flere live taler, som du ville have hørt såfremt medierne havde forstået hvad han kæmper for- men istedet udstiller de deres dumhed ved ikke at undersøge tingene. Alt dette komme frem eget snart. Vi bør i den grad bekymre os omkring det farlige 5G netværk, som er sat i værk lige nu i DK- lige nu kaldes det light udgaven, men snart skrues op for signalet og folk vil blive ramt i så stor en grad, at de nu kan påberåbe sig en ny epidemi:-( Vi skal have stoppet dette vanvid (kilde)

Den dykkede jeg ned i, for det lød lige godt som om der blev udøvet en del mental gymnastik for at det kunne komme til at passe, og umiddelbart ville jeg mene jeg har ret. Herunder hvad jeg fandt frem til, og postede som kommentar til RLA's indlæg, og som prompte blev slettet.


covfefe = blød magnetisk legering man får hvis man kombinerer Cobalt (Co), Vanadium (V) og jern (Fe) - CoVFe(Fe) (min oversættelse af postulatet på denne side). Altså, formlen for det er egentlig CoVFe, men det var jo ikke hvad Trump tweetede, og det er helt sikkert det var det han mente. Et citat fra siden:

"The magnets clean up the impurities from 5G working on an ionic level. This keeps oxygen from being depleted, making harmless, the high radio frequency radio waves (mmWave)."

Det link er den tidligste (marts 2020) kilde jeg har på den historie. Det ligger dog sådan, at der er mange flere der har skrevet om det tidligere (selvfølgelig), og det er alment kendt (naturligvis), at Google skyndte sig at fjerne alle referencer til covfefe lige efter Trump havde tweetet om det. Det var fordi man ikke måtte finde ud af at det var et arabisk ord der betyder "jeg vil stå op" (kilde). Fandt også noget med at det var et skalar våben eller noget i den stil, det blev lidt meget fysik og matematik, og jeg dumpede den ene af de to i gymnasiet, så det har jeg ikke så meget forstand til at verificere.

Jeg søgte efter tidligere kilder på historien ved at bruge duckduckgo, fordi den jo ikke bruger Google's indeks, og altså burde have et hav af referencer til hvad covfefe betyder, men jeg kunne ikke finde nogle tidligere historier der.

Jeg er nu kommet til et punkt hvor jeg, efter at have forsøgt at gØrE mIn EgeN ResEaRcH i en lille times tid, føler mig en god portion dummere end da jeg begyndte at undersøge hvad Trumps følgere mente covfefe betød dengang i 2017. Jeg tænker Rikke kan dele nogle af de der pre-2017 historier om CoVFeFe som er (ikke?) et arabisk ord for "jeg vil stå op" og som også (ikke?) er en forkortelse for en magnetisk legering der fjerner alt det farlige ved 5G på det ioniske niveau. Trump siger i hvert fald selv meget overbevisende at det måske nok muligvis har en delvis potentiel dybere mening:

More from staniol
All posts