Afscheid van Instagram

Vandaag de knoop doorgehakt en afscheid genomen van Instagram.
instagram delete confirmation
Aan de ene kant een opluchting, aan de andere kant valt het me zwaar. Stiekem zie ik mijn "online-vrienden en familie" als echte vrienden/familie. Maar als je elkaar nooit in het echt ziet of spreekt en alleen maar af en toe elkaars foto's liked, heeft het ook geen meerwaarde. Althans niet voor mij, niet genoeg om erbij te blijven.

Daar komt ook nog eens het "zombie-scrollen" bij. Dat was ooit de reden dat ik Pinterest heb verwijderd. Helaas heeft Instagram mij weer gevoed met die nare gewoonte. En nee, mezelf een tijdslimiet geven werkt niet.

Een grote reden is natuurlijk ook de privacy policy van Instagram/Facebook. Al jaren geleden heb ik FB gedeletet en aan WhatsApp ben ik nooit begonnen(ik gebruik al jaren Signal en sinds kort ook Threema).

More from Lucia
All posts