Taprobana

100Days

Od dzieciństwa uwielbiam mapy. Szczególnie historyczne. Dostałem w prezencie atlas historyczny wydany przez PPWiK i była to moja ulubiona książka przez lata. W atlasie oprócz map historycznych były też dawne mapy świata w tym te starożytne. A na starożytnych mapach w Azji zawsze przykuwała moją uwagę ogromna wyspa: Taprobana. Wyspa była umiejscowiona w okolicach Indii ale była od nich znacznie większa. Jako młody chłopak byłem zafascynowany tą wyspą. Czy to Cejlon? Ale dlaczego taki wielki? A może ludzie myśleli, że Indie to wyspa? A może to zaginiona Atlantyda? I tak bez końca.

Dzisiaj znalazłem wspaniały artykuł o starożytnych mapach świata. To dzięki niemu przypomniałem sobie o legendarnej Taprobanie. Ciekaw jestem czy ludzkość dotrze na kolejne niezbadane lądy, tym razem na innych planetach.

Ten wpis zainspirował mnie do zmiany nazwy bloga. Od teraz to miejsce gdzie drogi czytelniku czytasz moje wypociny to: Taprobana - tajemnicza wyspa na internetowym oceanie.


You'll only receive email when they publish something new.

More from Taprobana
All posts