Taksówkarze, współcześni filozofowie

Zgodnie z zasadami #100Days postaram się pisać jak leci. Przyznam się szczerze późna godzina publikacji tego wpisu to nie przypadek. Trochę w moim życiu się dzieje i mam co raz mniej miejsca na pisanie tego bloga. Jednak sprawia mi to wielką frajdę i jest pożyteczne przynajmniej dla mnie. Dlatego postaram się kontynuować i pisać codziennie. Czuję, że jak przestanę to szybko się ten blog wykruszy i uschnie.

Zastanawiam się czy ktoś w ogóle czyta te moje wypociny szczególnie jak przybierają formę strumienia świadomości a nie konkretnego wpisu. Abyście mieli z przeczytania tego wpisu chociaż trochę korzyści to napiszę jeszcze o ... taksówkarzach. Osobiście w taksówce preferuję milczenie ale gdy taksówkarz jest rozmowny to zwykle jestem miło zaskoczony. Gdyby zaproponował rozmowę to bym odmówił ale oni czasem po prostu mówią.Jakie historie można usłyszeć a opowiedziany w jakże inny sposób.

Raz jeden Pan opowiedział mi, że jest fanem nowinek technicznych i jak tylko zobaczył telewizor na bazarze to kupił mimo, że kosztował jego 3 pensje. Oczywiście były to 3 pożyczone pensje. Wyobraźcie sobie lata nie wiem 80 czy 90, bazar i telewizor jaki tam można kupić. Jak trzeba widzieć świat żeby pod wpływem impulsu zadłużyć się na coś takiego.

Może ja jestem jakiś dziwakiem albo mam ograniczone horyzonty ale dla mnie rozmowy z taksówkarzami są jak z innego świata. Drogi czytelniku gdy następnym razem będziesz podróżował taksówką zrób taki eksperyment. Najpierw pozwól taksówkarzowi mówić, żeby zorientować się o czym mówi. Przytakuj i odpowiadaj mniej zdawkowo niż zwykle. Tak żeby rozmowa się kleiła, słabo ale jakoś. A jak usłysz, że mówi o czymś z pasją to zapytaj go o to. I pociągnij temat, tak ze szczegółami. Jakie Ci ludzie potrafią opowiedzieć ciekawe rzeczy o życiu.

Albo zapytaj ich o pracę o kursy jakie biorą. Ja się dowiedziałem, że w szczycie pandemii ludzie przestali jeździć do klubów. Może to jednostkowy przypadek ale jest to jakaś wskazówka. Gdzie indziej można o czymś takim usłyszeć?

Rozmawiajcie z taksówkarzami to bardzo ciekawi ludzie którzy mają dużo do powiedzenia tylko trzeba ich podprowadzić żeby nie pierdzieli.


You'll only receive email when they publish something new.

More from Taprobana
All posts